מי אני וקצת עלי

ברוכים הבאים אני מאחלת לכם הנאה מלאה מהבלוג שלי.

אני בלוגרית מובילת דעה בקולינריה ולייף סטייל. גדלתי במושב בבית כורדי אמיתי עם מלא בישולים ואוכל שהוכן באהבה גדולה למטבח הכורדי. במטבח שלי  אוכל שמזכיר גם את הילדות שלי בבית אמי שם כל הזמן היו ריחות של אוכל, אמא שלי ז"ל כל הזמן בישלה אפתה והכינה לנו מטעמים.

כאן המקום לחפש מתכון/רשומה
כאן המקום להירשם כמנויים לבלוג
בחרו שפה Translate
מבקרים בבלוג מכל העולם
Flag Counter
אני באינסטגרם
אני בפייסבוק
אני ביוטיוב

מהדורה מוגבלת של ששה ספרי תנ"ך בעיצוב אומנותי בהשקה של חברת אור יהלום

השבוע השתתפתי בהשקה של חברת אור יהלום, פורצת דרך בעולם היודאיקה שהשיקה מהדורה מוגבלת של ששה ספרי תנ"ך בעיצוב אומנותי שהפכו ליצירה נדירה, מעוטרת ביהלומים.

לראות ספרי תנ"ך בעיצוב אומנותי, יוקרתי וכל כך יפה, היה עבורי אירוע מרגש.

נוי בן פורת, מעצבת מוצר בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר: תנ"ך ה"מרכבה", "תנועת קרני האור בין היהלום והמגן דויד, היו עבורי כרוח אלוהים הנוגעת באדם".

למרכבה צורה ומבנה ייחודי ומרתק שהוגי דעות מעולם היהדות שנויים באשר לתכליתו ומשמעותו. ההשתקפות הדו-ממדית שלו בתצורת המגן דוד מצביעה על הקשר הנפלא בין היהדות וישראל. בין הישן השואב מקורותיו מהתורה ובין החדש המתכנס לתוך הסמל המייצג את עם ישראל המתחדש. 

תנ"ך המרכבה משלב שישה יהלומים המרמזים לאות ו', המשתייכת לקבוצה מצומצמת מאוד של אותיות המרכיבות את שם יהוה. כל יהלום המשובץ על גבי כריכת תנ"ך המרכבה, הוא בעל ערך של שמונה נקודות קראט יהלום במדויק. סך הכל משובצים על גבי תנ"ך המרכבה 48 נקודות קראט יהלומים טבעיים:

  • תנ"ך ים סוף:  היהלומים כזרימה של מים, כל אינדיבידואל כטיפת מים וכולן יחד מתכנסים לזרימה אחת" ירון שמרקין, מעצב מוצר ובוגר המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר. קריעת ים סוף, אחד המאורעות המעצבים ביותר בתודעה האנושית והיהודית בו רגע מכונן – ניצחון הרוח על החומר, שליטה על איתני הטבע. ארבעים וחמישה יהלומים, סימן מ"ה , אותיות גאולה, שזורים ביצירה זו המתכנסת לתוך אחד קראט יהלומים מדויק. 
  • תנ"ך הבריאה: "אלוהות, הבריאה, הכוכבים, האדם, היהלום – בכולם ראיתי אור" אנוק יוסבשוילי, מעצבת בוגרת המחלקה לטסקטיל בשנקר. חזית היצירה מתארת את גרמי השמים המשקפים את אור הבריאה. גב היצירה מתאר את האדם, נקודת אור במרחב האינסופי.  חמישה עשר יהלומים בגדלים שונים מעטרים את חזית היצירה כמניין "יה", אחד משמותיו של הבורא, המבטאים יחדיו את הבריאה כולה, בגב הספר משובץ יהלום אחד המבטא את האדם הבודד אל מולה. 
  • תנ"ך "אינפיניטי": "היה ניסיון לתפוס את אור הבריאה הראשוני". ירון שמרקין, מעצב מוצר ובוגר המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר.
  • האור המתפשט במרחב כלוא במעגל אינסופי של מעברים בין שני העולמות עם דגש על הסיפרה שמונה המסמלת בעולם היהדות את מושגי "מעל לטבע". שמונים ושמונה יהלומים משובצים בחזית הספר. גב הספר מכיל עשרים ושניים יהלומים ובסך הכל משובצים בספר קראט אחד ושלושים שתיים נקודות יהלום. 
  • תנ"ך "מחושך לאור". "היהלום כחידת היווצרות האור בבריאה"  נוי בן פורת, מעצבת מוצר בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר.
  • אחת מהיצירות המופלאות והמדהימות ביותר בטבע, היהלום, עשוי ממולקולות של פחמן אשר באמצעות לחץ וטמפרטורה במעבה כדור הארץ מתגבשות מבנה "קובייתי פנימי" בעל עשרים ושישה קודקודים. המבנה הגאומטרי הייחודי משמש השראה ליצירה מחושך לאור. היצירה באה ללכוד את אותה נקודת זמן בטבע, באדם, באנושות, בה מתקיים תהליך של "הארה", רגע בזמן בו מתחלפת התודעה והמציאות הפיזית לצידה. רגע בו החושך, הופך לאור. ארבעים ושתיים זוגות יהלומים כמניין מעשה בראשית, משולבים ביצירה בת שניים עשר שכבות אשר מכילה קראט אחד ושבעים וחמש נקודות יהלום.
  • תנ"ך "שנים-עשר השבטים"המספר "שנים עשר" מלווה את האנושות בקווים מקבילים רבים: גלגל המזלות, מספר החודשים בשנה, השעות בשעון, שנים עשר אבני החושן, שנים עשר שנים בלוח הסיני, ועוד.. רובם ככולם רואים במספר את הפיצול האולטימטיבי למורכבתו של השלם. כך הם שנים עשר השבטים אשר מייצגים את שלמות עם ישראל. ללא כל אחד ואחד מהם, אין היצירה שלמה, כל אחד לבד עולם ומלואו, אך רק כאשר הם מאוחדים לכדי יצירה שלמה, ניתן להם הכח האחדותי המיוצג בתנועת המעגל. יהלום המיוצג באבני החושן על ידי שבט זבולון הוא הממונה לתמיכה בתורה עליה מופקדים בני שבט יששכר. שנים עשר יהלומים בגודל כולל של ארבעים ושתיים נקודות יהלום משובצים ביצירה זו. 
רונן פריבר מייסד אור יהלום וארי וולף שותף עסקי צילום מור בורנש

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך...

להדפסה לחצו כאן
Translate »

הרשמו כאן לעדכונים