מי אני וקצת עלי

ברוכים הבאים אני מאחלת לכם הנאה מלאה מהבלוג שלי.

אני בלוגרית מובילת דעה בקולינריה ולייף סטייל. גדלתי במושב בבית כורדי אמיתי עם מלא בישולים ואוכל שהוכן באהבה גדולה למטבח הכורדי. במטבח שלי  אוכל שמזכיר גם את הילדות שלי בבית אמי שם כל הזמן היו ריחות של אוכל, אמא שלי ז"ל כל הזמן בישלה אפתה והכינה לנו מטעמים.

כאן המקום לחפש מתכון/רשומה
כאן המקום להירשם כמנויים לבלוג
בחרו שפה Translate
מבקרים בבלוג מכל העולם
Flag Counter
אני באינסטגרם
אני בפייסבוק
אני ביוטיוב

פראג – מצודת פראג וגשר קארל – רשומה שלישית 26.3.14 – בדרך לדרזדן בגרמניה

מצודת פראג וגשר קארל – המשך טיול

26/04/2014 20:28:36

רשומה שלישית על הטיול בפראג והפעם טיול שמח יותר.

הרשומה הראשונה על הביקור במחנה ריכוז גטו טֶרֶזִין – טֶרֶזְיֶינְשְטָט – אפשר לקרוא כאן 

על הטיול ברובע היהודי ובבתי הכנסת בפראג – אפשר לקרוא כאן 

פראג עיר יפה באופן יוצא מן הכלל, הסטוריה עשירה של מרכז אירופה מציעה כל כך הרבה אפשרויות להנאה להתפעלות ולחוויה עמוקה, עד כדי תחושה של פליאה והתפעמות.

בפראג נהר וולטבה שחוצה את העיר לשניים. את מרבית פראג אפשר לסייר ברגל וגם אנחנו סיירנו ברגל והלכנו הרבה.  אפשר כמובן להעזר בחשמליות וברכבת התחתית.

היום, יום רביעי, 26.3.14 אנחנו נוסעים למתחם המצודה של פראג, הסמל של העיר. קצת תמונות בדרך

צועדים לכיוון מתחם המצודה, זה מקום משכנם של שליטי המקום מאז היווסדה של העיר. גם היטלר חמד את המקום כשרצה להפוך את פראג כבירת אירופה. מאוחר יותר ייעד את ברלין כעיר שתשמש כבירתו.

במתחם מצויים גני הארמון, ארמון הבלוודר, חצר המסדרים, חיילי משמר המצודה, קתדרלת ויטוס הבנויה בסגנון גוטי מפואר. כאן גם פסל של תומס מסריק. הכפר מסריק ועוד אתרים בארץ, קרויים על שמו.

בדרך למצודה, נוף מרהיב

נכנסים למתחם המצודה

ריקי שלי

ממשיכים דרך חצרות, חצר ועוד חצר, יש כאן ארמונות שמשמשים היום לפולטיקאים. יש עמק שמקיף את המצודה, כאן נמצאים גם לשכות הנשיא, רה"מ.

קטדרלת ויטוס הקדוש, לקח 500 שנה לבנות אותה

פסל של הסוס שרומס את הדרקון, עם השנים נקשרו בג`ורג הקדוש אגדות של קוטל הדרקון, שיש הרואים בו משמעות סימבולית של רוע או כפירה

 ארמון ששייך לנשיא, כאן הוא מכריז הכרזות חשובות

בבנין הזה, יאן מסריק, בנו של תומאס מסריק, מנהיג תנועת העצמאות ונשיאה הראשון של צ`כיה נפל אל מותו. תומאס מסריק היה ידיד של העם היהודי ויצא כנגד תופעות האנטישמיות בצ`כיה, בתקופת שלטונו התקיים שוויון זכיויות מלא ליהודים. מסריק ביקר בארץ ועל שמו קרויים כפר מסריק, ככר מסריק, רחובות נוספים בישראל ועוד.

כנסיה על שם ג`ורג` הקדוש הנוצרי, כנסיה שקיימת כבר משנת 1912, ג`ורג` הקדוש או קוטל הדרקון שראינו את הפסל למעלה, היה חייל בצבא הרומי שקיבל אליו את הנצרות ובגלל זה הוצא להורג. את המבנה אי אפשר לפספס במתחם, בגלל הצבע האדמדם ובגלל שני המגדלים האפורים הצמודים לכנסייה הבולטים כמעט מכל נקודה בפראג.

  כאן אחד הארמונות של מריה תרזה (אגב גטו טרזין זה על שמה)

אנחנו יורדים לסימטה ציורית וצבעונית, נקראה על שם אלכימאים שהתגוררו בעיר וניסו ליצור זהב למלכים. כנראה שמעולם לא היו כאן אלכימאים, אלא חיילים ושומרים של המצודה ורק מאוחר יותר הגיעו צורפים ותכשיטנים ותכשיטנים. ככל שיורדים, רואים שינוי בסגנון הבנייה

מגיעים לכניסה לרחוב מוזיאון הצעצועים במצודה, במוזיאון חצי מאוסף שחציו השני נמצא במינכן והוא מציג אוסף גדול של בובות, בובות ענק/ברבי/לגו/חיילי צעצוע, צעצוחעים ישנים, דובי פרווה, מכוניות וצעצועים נוספים שילדים אוהבים לראות

בירידה הגענו לתצפית שממנה משקיפים, ממשיכים לרדת במדרגות וגם מצלמים את הנוף

הגענו למטה, מכאן ממשיכים לכיוון גשר קארל

עוברים בסימטאות

 הרחוב הכי צר בפראג

הגענו לגשר קארל, גם כאן יש מנעולים בכל הצבעים והסוגים, המנעולים של זוגות אוהבים וגם של זוגות שמתחתנים שקונים מנעול מיוחד, כותבים עליו שמות, תאריך חתונה, הצהרה על אהבתם ונועלים את המנעול. לאחר מכן, משליכים את המפתח לנהר.

ממשיכים לטייל על גשר קארל

אנחנו מגיעים ליד הפסל של ישו הצלוב עם הכתובת בעברית: "קדוש קדוש האל צבאות". כך נכתב על הפסל כעונש ועל מנת להשפיל את הקהילה היהודית בפראג, על כך שיהודי מפראג ביזה את הצלב. הפסל והאותיות העבריות הושחתו ולאחר  מכן שוקמו.

סיימנו את הסיור על הגשר ממשיכים לטייל עצמאית, אנחנו ממשיכות לטיול רגלי עצמאי בפראג עד הערב

לאחר הטיול העצמאי, חזרנו לקראת הערב למלון, הולכים לישון מוקדם כי צריכים לפנות את החדרים מוקדם בבוקר, מחר היום האחרון של הטיול, נוסעים לטייל בדרזדן שבגרמניה משם הביתה, ועל כך ברשומה הזו 

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך...

להדפסה לחצו כאן
Translate »

הרשמו כאן לעדכונים