מי אני וקצת עלי

ברוכים הבאים אני מאחלת לכם הנאה מלאה מהבלוג שלי.

אני בלוגרית מובילת דעה בקולינריה ולייף סטייל. גדלתי במושב בבית כורדי אמיתי עם מלא בישולים ואוכל שהוכן באהבה גדולה למטבח הכורדי. במטבח שלי  אוכל שמזכיר גם את הילדות שלי בבית אמי שם כל הזמן היו ריחות של אוכל, אמא שלי ז"ל כל הזמן בישלה אפתה והכינה לנו מטעמים.

אני נשואה, אמא לארבעה ילדים וסבתא לחמישה נכדים, הייתי עובדת מדינה במשרד המשפטים. כיום אני גימלאית, עושה מה שאני אוהבת בנושא הבלוגרים, מטיילת הרבה, מארגנת טיולים בארץ ובחו"ל ועוד ועוד.

תמיד עבדתי מחוץ לבית, גם כשהילדים היו קטנים ושילבתי את העבודה עם הטיפול בילדים ובבית.

כדי לשמר את המתכונים של אמי והאחיות שלי, שגם הן אלופות בבישול ואפייה פתחתי את הבלוג הראשון שלי באתר תפוז, שלימים סגרו את הבלוגיה. פתחתי בלוג בפלטפורמה של בלוגר ועכשיו אני באתר שהוא רק שלי.

אני אופה ומבשלת לבני ביתי. בבלוג שלי אוכל של בית מה שנקרא, מתכונים קלים להכנה, ממצרכים זמינים בכל בית.

כל הזמן שואלים אותי אם אני עושה סדנאות או מוכרת אוכל, התשובה לרגע זה היא שאני עושה אך ורק לבני ביתי.

בנוסף למדתי צילום וכל התמונות מצולמות במצלמה הפרטית שלי ובטלפון הנייד. 

מי שמכיר אותי יודע שאני גם מטיילת הרבה בחו"ל, מצלמת הרבה בטיולים ויש הרבה טיולים שתיעדתי בבלוג אז כאן תוכלו לקרוא גם על הטיולים שלי בחו"ל.

בנוסף, אני משתתפת ומסקרת אירועים והשקות שקשורות לקולינריה ולייף סטייל, אני בודקת מוצרים שאני מקבלת לסקירה ומשתפת.
מזמינה אתכם להיות מנויים שלי בהרשמה פשוטה בבלוג.

 

 

 

כאן המקום לחפש מתכון/רשומה
כאן המקום להירשם כמנויים לבלוג
בחרו שפה Translate
מבקרים בבלוג מכל העולם
Flag Counter
אני באינסטגרם
אני בפייסבוק
אני ביוטיוב

פסטיבל "בא לי גליל' הראשון – אביב קולינרי ברחבי אשכול בית הכרם

השתתפתי בסיור מקדים לבלוגרים ועיתונאים לקראת פסטיבל "בא לי גליל" – אביב קולינרי ברחבי אשכול בית הכרם שייערך בשני סופי שבוע, חמישי עד שבת בתאריכים 24.3.22 – 26.3.22 ומ- 31.3.22 – 2.4.22. 
מרבית הפעילויות ללא תשלום, חלק מהסדנאות בתשלום מסובסד ובהרשמה מראש.   
לראשונה מוביל האשכול הפקה ייחודית, פסטיבל 'בא לי גליל' ייחודי ראשון מסוגו באזור שידגיש ויחשוף בפני חובבי הקולינריה והטיולים את האזור המאגד בתוכו תרבויות אוכל וקולינריה שונות ומגוונות, בתי אוכל, דמויות מרתקות, מסלולי טיול, סדנאות בישול וליקוט, מחלבות, יקבים, אטרקציות – והכל אל מול נוף גלילי עוצר נשימה, את העושר הקיים בחבל ארץ זה, אותו לא רבים מכירים, באביב קולינרי בבית הכרם במהלכו יזכו המבקרים להנות מעושר קולינרי תרבותי במטבחים מגוונים לצד סדנאות בישול, סיורי ליקוט, סיורים מודרכים ושלל פעילויות לכל המשפחה. ממש בא לי גליל!   
בימי הפסטיבל יתקיימו כאמור סיורי ליקוט ותרבות, בתים מארחים, סדנאות בישול עם שפים ואנשי קולינריה מוכרים ביניהם השף עומר אלוואן, מוזנה בשרה, אהוד סוריאנו – מומחה שמן זית, לצד הדגמות, הרצאות וימי שוק ססגוניים. בפסטיבל יושם דגש על כרמי הזיתים העתיקים ושמן הזית המשובח המאפיינים את האשכול.  
אשכול בית הכרם מאגד בתוכו שמונה רשויות: כרמיאל, משגב, מג'ד אל כרום, ראמה, נחף, דיר אל אסד וסאג'ור. אוכלוסיית האשכול מעורבת ומובילה דו קיום בין מגזרים החיים יחד זה לצד זה ומקדמים עסקים, תיירות, תרבות ועוד. האשכול מאופיין בקהילות מגוונות, דתות שונות וצורות חיים שונות: כפרים, ערים, מושבים, ישובים קהילתיים וקיבוצים ובכל ישוב רקמה אנושית, פסיפס דמויות וסיפורי חיים מרתקים.   
משה קונינסקי, ראש העיר כרמיאל ויו״ר אשכול בית הכרם: ״פיתוח פעילות תרבותית משותפת בבקעת בית הכרם הינה הדרך לחשיפת האוצרות התיירותיים, הכלכליים ואיכות החיים הקיימים באזורנו. אני מזמין את כולם להנות מחוויה קולינרית ותרבותית במשך שלושה ימים, בואו לגליל 
רונית עובדיה מנכ"לית אשכול בית הכרם: "מרחב אשכול בית הכרם הוא חבל ארץ שלא רבים מכירים לעומק, בזכות פסטיבל 'בא לי גליל' הראשון, אני סבורה שרבים ייחשפו לטעמים ולתוכן הרב באזור, בשלל האירועים והפעילויות שיתקיימו בפסטיבל. אני גאה להוביל את עשיית אשכול בית הכרם שיוזם ומוביל תיירות קולינרית משובחת" 
פרטים נוספים והרשמה: פסטיבל בא לי גליל – אביב קולינרי בבית הכרם   טלפון לבירורים: 04-8276500 
התחלנו בבית תחת עץ התות בסלאמה
זיאד, איש טבע בכל רמ"ח אבריו, מומחה במלאכת הגישוש וזאדה רעייתו, בשלנית בחסד, פתחו את ביתם ומקבלים אורחים  בחצר ביתם, תחת צילו של עץ התות היפהפה ומספרים על אורח החיים הבדואי, הזיקה לטבע והמהפך שחל בשנים האחרונות בחברה הבדואית. אחרי הרצאה מרתקת של זיאד, מתכנסים לארוחה בדואית המוגשת בחצר הבית, או באוהל  הבדואי מעוצב בחצר הבית. מאכלים מיוחדים בעונת האביב: סלט ג'רג'יר, סלט לוף, חוביזה מטוגנת עם בצל ותבלינים, מג'דרה, עלי גפן ועוד…  מיקום: בוויז – החוויה הבדואית.   מתי?    כל ימות השבוע, בתיאום מראש.  זיאד 052-2846515 המשכנו לאיטליה בכפר
מוויס חוסאם ומימי אשתו , לשעבר בעלי מסעדת "אחוזת שולמית", הוותיקה מראש פינה, שלא צלחו את משבר הקורונה ונאלצו לסגור את המסעדה. חזרו לכפר והחליטו לפתוח את מסעדת 'אלסובאט', החבויה בין סמטאות גרעין הכפר העתיק בראמה. המסעדה משלבת טעמים ומנות מהמטבח האיטלקי והמקומי בצורה ייחודית, ניחוחות מטבח ים תיכוני עשיר. המקום מעוצב כיאה למסורת המקום. בני הזוג חוסאם, בעלי המסעדה התחילו בחיפוש אחר מקום להקמת מסעדה קטנה, שתשלב מסעדה וקונדיטוריה למימי (במקצועה שף קונדיטור)ברמה גבוהה מאוד. בלב גרעין הכפר העתיק, ראמה מצאו מבנה אבן עתיק בן למעלה ממאה שנה, מבנה משוחזר תוך שימור מוקפד על המקוריות של המבנה. מציאת המבנה התאימה להם כמו כפפה ליד וסוג של הגשמת חלום. לאחרונה נפתחה המסעדה וולצידה קונדיטוריה עם תפריט חורפי, הכולל, גם מרק ערמונים, ריזוטו  פטריות וערמונים, מסאח'ן עוף, פסטות וכמובן פיצות שף  איטלקיות מעולות. ומנות קינוח מעוררות השראה של מימי : עוגת גבינה , טירימיסו , טארט אטיין וקרם בורלה. 
איפה? בוויז: רחוב אלסובאט, ראמה.  שעות פתיחה:  כל ימות השבוע מלבד שני, משעה 10.00 עד 23.00
לפרטים נוספים:  מוויס חוסאם  052-3471010
פייסבוק: https://www.facebook.com/alsobatrest/
אינסטגרם: https://www.instagram.com/alsobat_rest
ממשיכים ל'חוות רום', חוות עיזים במרומי הר כמון, סמוך לעיר כרמיאל:
החווה שוכנת מול נוף עוצר נשימה. בכל בוקר יוצאות העיזים למרעה הפתוח בחורש הים תיכוני המקיף את החווה, מה שגורם לחלב עשיר, ובזכות זה הגבינות המופקות מחלב העיזים, בריאות ואיכותיות יותר. כל גבינות  החווה מיוצרות בעבודת יד, החווה מוקפת גני ירק שופעים, בוסתנים מגוונים, חממה, דיר ומחלבה. העיבוד החקלאי מיטיב עם האדמה ומנצל את טובה, תוך צמצום ההשפעה הסביבתית המזיקה. בחווה פועל מפעל שיקום תעסוקתי לנפגעי נפש, שלוקחים חלק בעבודה פעילה  בכל ענפי המשק ומייצרים בין השאר עציצי 'סקולנטים' בגדלים שונים. בחווה פועלת גם "הכפרייה"- מעדניית בוטיק ובית קפה, פתוח לקהל הרחב בימי שישי (כשר), ומרכז מבקרים בו נהנים האורחים מסדנאות וקורסים שונים כדי שירגישו קרבה לאדמה, לעצמם, למקורות המזון וכמובן אחד לשני. החווה פתוחה רק לקבוצות בתיאום מראש. את גבינות החווה ניתן לרכוש באתר.
מיקום: בוויז "חוות רום- מחלבת עיזים שמחות".   לפרטים נוספים: אורי תלם  052-4457777  
אתר: https://havatrom.co.il/    פייסבוק: https://www.facebook.com/havatrom
סיימנו בליקוט ויצירה בבית דולב:
אסתי ואבי דולב, מהישוב צורית באשכול בית הכרם, הקימו בביתם 'בית דולב', מרחב יצירה ייחודי המשלב בין שני עולמות, פסיפס ובישול. ביתם  ממוקם על פסגת הרכס, מול נוף מרהיב ואוויר הרים צלול,  אסתי דולב, בעברה שפית במלון מצפה הימים, ולצידה ידו האמנותית של אבי דולב, המורגשת בכל פינה בבית, הפכו את הבית והמטבח רחב הידיים  למסעדה ביתית ומרחב לסדנאות בישול ופרגולה יפהפייה לאירוח,  לצד סטודיו לאמנות שבו מתקיימות סדנאות פסיפס של אבי. אסתי מעבירה בבית דולב סדנאות בישול. במסגרתן האורחים יוצאים לליקוט  מהגינה ויחד עם אסתי, מבשלים ארוחה מלאה. בסיום שלב הבישול, מתקבצים סביב השולחן, ונהנים מהמטעמים שהכינו בתוספת מנות שהכינה השפית  עם כוס יין טוב ונהנים מכל ביס. במסגרת הסדנא, אבי דולב, עורך סקירה קצרה על תולדות הפסיפס ולאחריה המשתתפים לומדים להכין פריט שימושי מצופה פסיפס קרמיקה.
מנות מיוחדות: מתבל זעתר מהשדה עם לימון  כבוש, ארטישוק טרי ביין לבן ושמן זית, קרוסטיני מלחם מחמצת עם ממרח חציל וגב' לבנה עיזים, טרטר אינטיאס עם סלט פומלה, בורקס פתוח מבצק עלים חמאה עם תבשיל תרד בר וחובייזה על קרם גבינות, גב' ברי עיזים בגריל עם דבש מתובל ומשולשי בצק עלים ביתי ועוד…    משך הסדנה כשעה וחצי בתיאום והזמנה מראש בלבד.   איפה? בוויז 'בית דולב' רח' ארז 2 צורית.

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך...

להדפסה לחצו כאן
Translate »

הרשמו כאן לעדכונים