חברת "אחוה" יצרנית הטחינה והחלוה המובילה בישראל, בעלת נתח השוק הגדול ביותר בשוק הטחינה, משיקה טחינה גולמית חדשה: טחינה מסורתית במליחות מעודנת, ללא גלוטן, עשירה בסידן, סיבים תזונתיים וחלבון, ללא מלח, מיוצרת מ-100% שומשום טבעי בשיטה מסורתית בטחינה דקה ובמרקם עדין וקטיפתי, באיכות פרמיום, עדינה ואחידה, בעלת מרקם וטעם של הטחינות המסורתיות. מרקם הטחינה עדין והיא מומלצת לשימוש בצורתה הגולמית או בתוספת מים ולימון לפי הטעם.
(הטחינה מגיעה עם מכסה אדום).
הטחינה החדשה מצטרפת למדף מותגי הטחינות הגולמיות שמוצעות לצרכן ותתחרה בקטגוריית הפרמיום אך תשמור על מדיניות המחירים של אחוה המציעה את הטחינה הזולה על המדף:
- טחינה אחוה הוותיקה הירוקה שהינה טבעית ללא מלח (עם המכסה הירוק).
- טחינה גולמית מלאה (מכסה חום)
- טחינה אורגנית
- וכעת טחינה מסורתית במליחות מעודנת (מכסה אדום).
על פי סקר חדש שפורסם (ד"ר חזי גור מזרחי, המכון לחקר הקמעונאות), בישראל מוערך שוק הטחינה הגולמית ביותר מ-200 מיליון שקל בשנה, כולל המוצרים המשלימים והפרימיום. למעלה מ-13 מיליון אריזות נמכרות מדי שנה, כשמובילת השוק היא "אחוה", עם נתח שוק של 29.3%. על פי הדו"ח, שבדק מהו מותג הטחינה הזול בישראל, טחינה אחוה מובילה בשוק המקומי, עם היצע רחב של מוצרים שמתאימים לכלל האוכלוסייה. "התגובה החיובית מצד הצרכנים מראה כי קיימת פתיחות גדולה לחדשנות בתחום הטחינה, וכי צרכנים מוכנים להשקיע במוצרים שמספקים חוויה קולינרית עשירה יותר", לדברי ד"ר גור מזרחי.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "אנו שמחים לבשר על הצטרפותה של הטחינה המסורתית לסדרת הטחינות של אחוה. בניגוד לטחינה אחוה הירוקה הרגילה, הטחינה החדשה מיוצרת בשיטה המסורתית של השרייה במלח, מה שמשפר מאוד את הטעם, הצבע והמרקם. גם בטחינה זו נשמור על המחיר הזול ביותר על המדף, המגיע, על פי נתוני סטורנקסט לשנת 2023, לפער של כ-20% מהטחינות המתחרות".
אני הכנתי חומוס והוספתי מהטחינה המסורתית.
כשר פרווה בהשגחת בד"ץ עדה חרדית ירושלים.
מחיר מומלץ לצרכן (נקבע על ידי רשתות המזון): כ- 11 – 14 ₪ לאריזת 500 גרם.
להשיג בכל רשתות השיווק למעט רשת רמי לוי שיווק השקמה ושופרסל.