מי אני וקצת עלי

ברוכים הבאים אני מאחלת לכם הנאה מלאה מהבלוג שלי.

אני בלוגרית מובילת דעה בקולינריה ולייף סטייל. גדלתי במושב בבית כורדי אמיתי עם מלא בישולים ואוכל שהוכן באהבה גדולה למטבח הכורדי. במטבח שלי  אוכל שמזכיר גם את הילדות שלי בבית אמי שם כל הזמן היו ריחות של אוכל, אמא שלי ז"ל כל הזמן בישלה אפתה והכינה לנו מטעמים.

כאן המקום לחפש מתכון/רשומה
כאן המקום להירשם כמנויים לבלוג
בחרו שפה Translate
מבקרים בבלוג מכל העולם
Flag Counter
אני באינסטגרם
אני בפייסבוק
אני ביוטיוב

סיור בעיר עכו לציון פתיחת עונת התיירות

השתתפתי בסיור באירוע חגיגי בעיר עכו לציון עונת התיירות, ופתיחה רשמית מחדש של אתרי תיירות: מרכז המבקרים JNF, בית המלון אפנדי וצימרים ייחודיים כמו : מליסנדרה, איטאנה, צימרים של רשת suites.housestory שנפתחים מחדש לאחר שיפוץ משמעותי ומסעדות שהיו סגורות, ביניהן מסעדת הדגים של אורי בורי.

העיר חוגגת, צימרים חדשים ייחודיים וגלריות אומנות חדשות, נמל עכו משופץ בימים אלה בהשקעה של כ- 30 מיליון שקלים, העיר נערכת לקליטת מיליוני מבקרים כבר בשנה הקרובה, העיר שנבחרה כעיר המזמינה ביותר בשנת 2020 – על ידי בוקינג עושה הכל לעשות זאת שוב…

פתחנו את הסיור בביקור ב"אולמות האבירים" המרשימים, בלווי הסברים היסטוריים ומייצגים מודרניים שרושמים גם הם לאחרונה עלייה משמעותית במספר המבקרים, אולמות האבירים מאפשרים הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו בעכו לפני מאות שנים. בתוך מכלול האולמות, מוצג סיפור בן 4,000 שנה באמצעות מוצגים מוזיקאליים, הקרנות על הקירות של מסעי הצלב ועוד מידע רב על התקופות השונות. במהלך הסיור יקבל כל מבקר אוזנייה לשימוש ב-10 שפות להפעלת כל התצוגות. במהלך מוצגים, חלק מהרחובות, קאפלה, חנויות ושוק האמנים מהתקופה הצלבנית: נפחות פלדה, נפחות זכוכית, קדרות, אריגה, ריקמה, רקיעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד. האולמות משתרעים על פני שטח עצום מתחת לפני הקרקע וכוללים דוכני אמנים אותנטיים וקמרונות אדירים ומרהיבים.

ממשיכים למרכז המבקרים JNF שנפתח גם הוא היום רשמית לקהל הרחב, לאחר שהשלים שיפוץ לו נדרש , כתוצאה מההרס במאי האחרון.  

ארגון JNF ארה"ב פותח מחדש את המרכז מידע לתיירות פנים וחוץ בעכו, שיהווה שער לגליל המערבי. ההשקעה במרכז המידע לתייר הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה.  בקידום התוכנית יושקעו מעל 250 מיליון דולר במהלך השנים הקרובות. כידוע, מרכז המידע שנפתח במרץ 2019 בהשקעה של למעלה מ-1 מיליון דולר בלב העיר העתיקה קרוב לכיכר פרחי – הכניסה העליונה לשוק, נהרס במהומות אוגוסט. 

מעל 1 מיליון ₪ הושקעו בהחזרתו למצב הראשוני ואף הפיכתו לעוד יותר מרהיב. JNF ארה"ב מאמינים במיזם החשוב הזה בהסתכלות רחבה על עכו והמרחב – כמה חשוב לבנות מחדש לאחר ההרס כאשר האמירה של JNF – ארה"ב מאד ברורה – היא לא הולכת לשום מקום. 

המרכז מנוהל ע"י זמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות אשר הוקמה, לפני למעלה מ10 שנים, במטרה לקדם את התיירות באזור על בסיס שיתופי פעולה בין  תיירנים – עסקים העוסקים בתיירות. לפני ההרס המרכז מידע הציג אמנים מעכו והגליל תחת "גלריית המרחב". התערוכה האחרונה "רוח צפונית" נהרסה כליל ובמהלך פברואר הגלריה תפתח מחדש להנאת הציבור, כמו כן, יוכלו המבקרים להיחשף ולהתרשם מאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור שיוצגו במרכז כולל ספרים תחת חנות "טעם הגליל". 

פתיחת מרכז המידע לתייר בעכו הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה. Go North היא תכנית המפותחת על ידי JNF ארה"ב.

לדברי מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "אנו גאים על בחירתו של ארגון JNF ארה"ב בנו לניהול מרכז המידע ועוד יותר גאים על בחירתו לחדש את המרכז ולהשקיע בו מחדש מתוך אמונה מלאה בעתידה של עכו והגליל. אנו מאמינים, כי התיאום והפעילות המשותפת של התיירנים בגליל המערבי, בסיוע JNF ארה"ב, הינם חיוניים על מנת לאפשר לתיירות באזור להפוך לענף צומח, בר קיימא ומתפתח.  

סיור בשוק 

ממשיכים למסעדת אורי בורי המיתולוגית שנפתחה רשמית מחדש, באירוע גזירת סרט שכלל הופעה ייחודית של מקהלת שלש הדתות, של העיר עכו, במעמד ראש העיר מר שמעון לנקרי ושגריר ארה"ב מר תומאס ניידס שברך את ראש העיר ותושביה לחזרה לתקופה של תיירות פורחת וחיי שיגרה בישראל ובנוכחות אורחים רבים. המסעדה כידוע, הייתה סגורה בעקבות שיפוצים נרחבים, בתום המאורעות. 

שגריר ארה"ב מר תומאס ניידס

ראש העיר מר שמעון לנקרי

ראש העיר שמעון לנקרי:  העיר עכו נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת. רק בשבוע שעבר יצאו לשיווק כ-2000 יחידות דיור במזרח העיר וזאת לצד פיתוח משמעותי של התיירות בעיר שמקודם אף הוא.  אני צופה בהתרגשות בחזרתם של התיירים לעיר.  הפתיחה מחדש של הצימרים , שנשרפו בפרעות, מסעדת אורי בורי  ומרכז המבקרים JNF  ,לצד פתיחת צימרים חדשים, ובנייה  מואצת של בתי מלון  ממחישה יותר מכל את העובדה , שעכו הייתה ותהייה עיר מובילה בתיירות וקולינריה, אני מברך את אורי בורי ואת כל בעלי המסעדות והעסקים, להמשך הצלחה, וגאה יותר מכל בתושבי העיר ובהישג המשמעותי שרשמנו השבוע, עם קבלת פרס החינוך.  

אורי ירמיאס מסעדת "אורי בורי" : "שמח ומתרגש לפתוח מחדש את מפעל החיים שלי. אני מעדיף לא לעסוק בעבר ולהסתכל קדימה בכל מה שקשור למסעדה אבל בהחלט חושב שחשוב מאוד להבין את הסיבות שהביאו אותנו למצב הזה ולהבטיח שלא יישנו בעתיד, אני בעד חיים משותפים, מאחר ועוד לא פגשתי את החכם שהראה לי דרך אחרת המתקבלת על הדעת להבטיח עתיד טוב יותר לילדים ונכדים שלנו ואני דבק בדרך הזו, אסור לנו, לאנשים הנורמטיביים  המהווים רוב לאפשר לקיצוניים להתוות לנו את החיים, אנחנו צריכים לחיות פה בשיתוף פעולה של כל הדתות והאמונות וכלל האוכלוסיה ואני מאמין שעם כבוד אפשר להשיג  יותר מאשר עם טנקים ורובים. מדינת ישראל חזקה ולכידות של כל חלקיה תחזק אותה אף יותר, אני בטוח שהמסעדה תפעל לרווחת ולשמחת כולם. אני מאמין בעכו כמנוף כלכלי של הגליל המערבי וכמקום מדהים ברמה העולמית וצופה לעיר עתיד מזהיר".

המנות שטעמנו

מינהרת הטמפלרים 

צימרים  חדשים רבים נפתחו לאחרונה, ואף צימרים שנשרפו בפרעות ושופצו מחדש ביניהם: מליסנדרה , איטאנה, צימרים של רשת האוס סטורי ששופצו  לאחרונה, אחרי הפרעות. כולם ייחודיים ומאפיינים יותר מכל את היופי של העיר העתיקה. בעלי הצימרים הגיעו לארוע שציין יותר מכל את החזרה לשגרה. 

מירב קרני בעלת צימרים שנפתחים מחדש בעיר עכו : "אנו מתרגשים מהאירוע היום שמסמן יותר מכל את החזרה לשגרה".

בזמן הקורונה עשינו התאמות והפכנו את הרשת שמפעילה 7 סוויטות למרחבים אוטונומיים על מנת לשמור על האורחים שלנו מפני המגיפה ומבלי לגרוע מהייחודיות שיש לנו ברשת, לאחר כמה חודשים חווינו פרעות איומות חלק מהמקומות נשרפו, נחרבו והושחתו.  פעלנו במרץ לשקם את כולן וכיום כל הסוויטות עובדות וזוכות לשבחים רבים. אנו פועלים בשיטת אירוח אוטונומי ייחודי שקיים באירופה ובחו"ל. מדובר בטרנד שתופס תאוצה.    

האורחים המתארחים בכל הצימרים בעיר נהנים גם מסיור בגלריות ייחודיות, ביניהם גלריית אומנות, שנפתחה לאחרונה בעיר NAOMEA של היזמת אסתי קהתי, בגלריה יתקיימו מפגשי אומנים, סדנאות אומן  ועוד.. 

סימטאות העיר 

 

מגיעים לנמל

בימים אלה, אף החל  שיפוץ נרחב של נמל עכו בהשקעה  כוללת של כ-30 מיליון שקל. הנמל המשופץ יהפוך, על פי התכנון לאחד הנמלים היפים בעיר. עירית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרד התיירות אישרו את התוכנית לשיפוץ משמעותי ונרחב של כל אזור הנמל, שהינו למעשה אזור התיירות והדייג המרכזי בעיר, המושך אליו מיליוני תיירים בשנה. מדובר בתכנון מקיף וכולל, הממקסם את הפוטנציאל הנופי של הנמל תוך התייחסות מרחבית לתיירות, לדייגים ולתושבי האזור. התחדשות נמל עכו תיצור מרחב ציבורי חדש ופתוח, שיהווה אתר מרכזי בעיר. התכנון הכולל להתחדשות הנמל, יכלול את הנמל, כיכר הדייגים, חאן אל עומדן, רחבת המגדלור, הטיילת המקיפה את הנמל, מסלעת שובר גלים, מחסן הדייגים, דוכני הממכר ועוד..  

פיתוח השכונות המואץ, בהמשך להסכמי הגג, העלה את מספר תושבי עכו ומקדם את הכלכלה והעסקים..

 

 

 

  

  

 

  

  

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך...

להדפסה לחצו כאן
Translate »

הרשמו כאן לעדכונים